گالری، کافه و آمفی تاتر فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران متشکل از قسمت‌های مختلفی است که امکان استفاده از آنها با هماهنگی قبلی، برای برگزاری نمایشگاه ها، گردهمایی، رویدادهای سالنی مانند تاتر و یا همایش، برای علاقمندان میسر می باشد.

سالن خلیج فارس دارای ٢۶٢ صندلی است و هم به عنوان سالن سینما و هم برای اجرای تئاتر، کنسرت موسیقی و برگزاری سمینار، همایش و نشست های تخصصی از آن استفاده می شود. همچنین این سالن به لحاظ ساخت و امکانات و تجهیزات فنی، از قابلیت زیادی برخوردار بوده و برای برنامه‌هایی نظیر کنسرت موسیقی استاندارد است.

همچنین سالن «گوشه» با ظرفیت ١٠٩ صندلی در انتهای حیاط مرکزی و بین دو ساختمان قرار گرفته و دو ساختمان را به هم متصل می کند. از این سالن برای اجرای نمایش و کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود.

کتابخانه فرهنگسرا از سال ١٣۵٧ در مساحت ٢۵٠ متر مربع و همزمان با افتتاح این مرکز شروع به کار کرده و دارای منابع غنی در حوزه هنر و شرق شناسی است. به مرور زمان، ضرورت تغییر کاربردِ کتابخانه از حوزه عمومی به زمینه تخصصی هنر، سبب شد تصمیم‌هایی از جهت ایجاد تغییرات کیفی در مجموعه گرفته شود. به همین سبب در اسفندماه ١٣٨٠، مجموعه کتابخانه وجین شد و تنها منابع هنر و منابعی از متون قدیمی تاریخ و ادبیات باقی ماند.

این کتابخانه درحال حاضر مجموعه ی قابل توجهی کتاب در زمینه هنر را داراست که شامل کتاب های هنری فارسی و لاتین، نشریات روز صحافی شده، دایره‌المعارف‌ها و واژه‌نامه‌های هنری، آلبوم‌های نقاشان و هنرمندان بزرگ جهان است.

نگارخانه ی فرهنگسراهای نیاوران از معروفترین نگارخانه‌های ایران است. از حیاط مرکزی فرهنگسرا با عبور از چند پله می‌توانید به نگارخانه که دارای یک سر در هشتی است، راه بیابید. برای ورود به نگارخانه از یک راهروی چرخشی هدایت کننده به طرف جلو استفاده شده است که در ابتدای آن، در سمتِ چپ، نگارخانه شماره ٢ به مساحت ۱۵۰ مترمربع و با هدف ارائه خدمات به هنرمندان جوان و مستعد قرار دارد. از این راهروی چرخشی به عنوان بخشی از نگارخانه شماره یک استفاده می شود. ساختار چرخشی این راهرو موجب شده است تا فاصله راهرو تا قسمت اداری کمتر احساس شود. نگارخانه از چهار نیم طبقه به مساحت ۶۰۰ مترمربع تشکیل شده است و یکی از بزرگترین و معتبرترین نگارخانه های کشور محسوب می شود.

علاوه بر موارد فوق، کافه گالری نیاوران، دارای فضای سرپوشیده و همچنین تراس (فضای روباز) با سقف متحرک، امکان گردهمایی های کاری را برای گروه های علاقمند به فضاهای منعطف تر و کمتر جدۤی فراهم ساخته است.

  • ظرفیت: داخل ۷۰ نفر و ظرفیت تراس ۴۰ نفر
  • پخش برنامه هاي ورزشي روي پروژكتور از ۱۰  صبح تا ١١ شب
  • داراي دو سالن تاتر در فرهنگسرا
  • داراي مبلمان جهت جلسات و مصاحبه كاري

انتهای خیابان پاسداران – روبروی پارک نیاوران – فرهنگسرای نیاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست